mutiara kata

Sunday, December 25, 2011

tak boleh lupa punya lah

bismillahirrahmanirrahim..

sebagai seorang perempuan versi aku, yg berpengetahuan tapi jahil bab2 kereta..mueheheehe

petang tadi pi hantar yuha balik rumah sewa dia..weekend nih dia tido umah aku nak buat esaimen..so, lepas hantar je, tros nak balik rumah..sebab tak sedap hati hari nih bawak keta..

sampai je traffic light kbmall, tetiba kereta mati..!!! MATI!!! mencemaskan..betul..aku tak tahu nak buat apa..

bukak lampu emergency..kol abah..

then, bila lampu trafik dah hijau, adalah abang2 yg bawak lori sebelah aku and kereta belakang aku tolong tolakkan kereta aku ke tepi jalan..ya Allah..rasa bersyukur sangat ada yang sudi tolong..

then, kol abah lg..kol dan terus kol..polis yg kat pondok polis pun sama2 tolong aku..baikkan?? dah la hensem..ngehehehe..

agak sejam jugak la menunggu abah datang..tak pasal2 terpaksa dengar abah berleter..hahaha..tak pe..aku dah biasa...

anyway, rupa2nya air kering..pagi tadi ada tanya abah, camana nak check air?? tapi abah cakap dia dah check dah..haihhh..entah bila dia check..aku jugakla yg kena..nasib baik hari ni tak keja..kalau kena time pegi keja, tak ke naye aku..memang dah esak2 la aku menangis kat situ..ngeh3..

pengalaman hari ini..pengalaman kedua dengan kereta ku..hurmm..orang perempuan nih jarang jumpa yg pandai pasal kereta..pandai bawak je la..tapi masa duk penang dulu, rajin jugak aku check2 kereta..sekarang bila kat rumah, duk harapkan abah je..sekarang, padan muka aku..

ok..mulai hari nih, aku kena belajar pasal kereta..at least check air, and bateri..minyak2 tuh bleh la blaja check slow2..huhuhu..maihani..kamu dah besar..takkan semuanya nak harapkan kat abah..bila kamu nak belajar sendiri.?? haihhh..wake up, dear!!!

lastly, thanks to all yg menolong aku tadi..Allah je yg boleh balas kebaikan kalian..yup..masih ada mereka2 sangat prihatin..alhamdulillah, segalanya dah selesai..arowana ku sudah beransur pulih..

No comments:

Post a Comment