mutiara kata

Friday, December 9, 2011

selamat ulangtahun, sayang

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah..dari pukul 7.30 pagi tadi, aku selamat sampai tol gombak kul 2.00 ptg nih..sekarang masih menunggu kakak datang amik..sambil2 mengupdate blog..

ok..cerita lain sebenarnya..

hari nih hari lahir kekasih aku..nak wish, tapi nak wish depan2..sebab aku rindu nak peluk dia..aku rindu nak dengar suara dia..aku rindu nak panggil "yang" kat dia..

yang..
di hari jadimu, aku terasa sayu..sayu rindukan mu..

masih aku ingat waktu sekolah dulu..kita tak serapat sekarang..bertegur sapa pun jarang2..almaklumlah, kau lebih power, so  takut aku nak tegur..hehehe..

masih aku ingat..di semester 1..waktu pertama kali kita mula menjalinkan hubungan..disini, aku mengenali erti kawan sejati..aku mengenali erti sayang kamu..waktu itu, hanya kau setia disisiku..waktu itu, sakitku terjaga dengan kehadiranmu..waktu itu, aku bahagia kerana Allah menghadiahkan permata sepertimu..

masih aku ingat..di tahun kedua berada jauh dari keluarga..waktu itu aku kehilangan ibu yg kucinta..waktu itu, kau sanggup menemaniku..hinggakan kau terlewat ke kelas..tapi kau masih setia disisiku..melayan hatiku yang terlalu lara..

masih aku ingat..di akhir tahun 2..waktu itu aku berperang lagi dengan masalah keluarga..ditambah dengan kesihatan yang tidak mengizinkan..hanya kau yang mengenali hatiku..hanya kau yg mengerti erti air mata yg tak putus berjuraian..

masih aku ingat..aku meminta kau bersamaku..berpraktikal bersama..kerana aku tidak mahu berpisah denganmu..namun..

masih aku ingat..disaat kau mendapat tawaran melanjutkan pelajaran..tahukah kau bahawa aku terlebih dahulu menangis..walaupun kau masih tiada keputusannya..tahukah kau bahawa aku tak sanggup untuk berpisah denganmu?? walaupun aku juga yang memaksamu untuk pergi meneruskan cita2mu..tahukah kau ketika aku memaksamu, hatiku sebak..suaraku payah untuk menyokongmu..senyuman itu pahit untuk aku terima kau bakal jauh dariku..

setiap hari..saban waktu..kamu sudah jauh..namun hatimu terlalu dekat..rindumu terlalu padat..suaramu terlalu erat dalam ingatanku..doaku tak pernah padam untuk mu..gambarmu sudah menjadi kertas dinding laptopku..kalau tidak mampu untuk ku hubungimu, gambar2 mu sentiasa ditatap olehku..

kerana aku begitu syukur dengan anugerah Allah..menghadiahkanku seorang sahabat kepadaku..sahabat yg begitu brharga buatku..

sayangku,NUR MAHERAN..aku begitu menyayangimu seperti saudaraku jua..

moga kau bertambah bahagia dan dilindungi Allah sentiasa..
SELAMAT HARI LAHIR, SAYANGKU..

1 comment:

  1. ooh besday maheran ye.. nnt akak wish kat dia n surh dia baca post ni ye..hihi

    ReplyDelete