mutiara kata

Sunday, November 6, 2011

salam eidul adha

bismillahirrahmanirrahim.

alhamdulillah..hari ni dah 10 zulhijjah..semalam mereka jemaah haji dah selamat menunaikan wukuf di arafah..alhamdulillah, semuanya berjalan lancar..

di malaysia pula, aku, hanya berbaring di katil..hurm..raya kali nih aku dah tekad, tak nak keluarkan air mata dah..tapi aku gagal..awal2 pagi lagi aku dah berendam air mata..sebab tu la aku melambatkan segala perkara..aku tak sanggup nak keluar dgn mata bengkak..

dah la, aku A.b.c....tak dapat pi sembahyang raya..sedihnya..tak terasa suasana raya tu..dengar pula abah takbir raya..lg la hati aku sebak..

kak ja ajak pi tempat korban.."kalau tak pi, lg tak terasa mcm raya"..betul jugak..raya korban..'korban' tuh yg menunjukkan peristiwa terbesar di hari raya korban ini..

cakap pasal korban..pengorbanan aku sebagai seorang anak, adik, ahli keluarga, kawan, dan umat Islam..hanya Allah yg tahu..

mama..adik rindu nak kucup tangan mu di pagi lebaran..adik rindu untuk mencium pipi dan dahimu serta memohon kemaafan dari mu..mama..al-fatihah ku hadiahkan..selamat hari raya, mama

No comments:

Post a Comment