mutiara kata

Friday, November 18, 2011

kisah mya

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah..masih berkesempatan nak mencoret panjang kisah2 kehidupan di sini..apa nak buat..broadband dah jahanam dirosakkan oleh mya..haihh..mya2..dah besar dah budak nih..macam2 onar..penat layan kerenah dia..

suka mengusik..macam umi dia masa kecik dulu..suka usik aku..gado la..hihihihi..ambik barang orang pun jadi barang dia..kedekut btol bab2 makanan..dah tak da nak share2 mcm dulu..haihh..budak nih cepat berubah..

malam pulak, tido nak aircond..tak da aircond, tak leh tido plak..mengigau macam2..satu malam tu, terkejut aku..tiba2 dia bangun (sila baca duduk) dari tido..cakap potpet2 (tak paham pe pun) tapi mata pejam..hahaha..tak ble tido aku dibuatnya..ada plak satu malam, dia tido kul 2 pagi kot..kacau aku tido..tolak aku la..usik aku la.."momok...." hahaha..usik orang, dia sendiri pun penakut..

semalam, pegi tesco..abah bayar bill..sambil jenjalan luangkan masa ngan kakak n mya..aku mintak cuti semata-mata nak spend time ngan mya..sebab esok dia nak balik selangor dah..sob3..

ok, cerita pasal semalam..pi tesco..kakak duk cari beg ngan aku..mya pulak pi main kereta bergerak tuh ngan abah..kesian dia, aku masukkan not seringgit kat kereta tuh..bleh pulak mya ajak abah tok nya naik sama..marah2 mya sebab abah tok tak nak naik..abih orang gelakkan dia..hahaha..then, baliknya, abah belikan mya belon spongebob..bukan main kedekut lagi ngan afee..sian afee, nak main pun dia tak bagi..haihh..kedekut..malamnya, degil sangat, belon tu kena kipas..apa lagi, menangis 1 malam suntuk la..haihhh..umi cakap, degil..nasib ler..

haihhh..perangai mya sakarang dah tak macam dulu..makin manja..makin mengada..mungkin pembawakan adik..orang tua cakap, biasa la budak buat perangai kalo nak dapat adik..haihh..tak dapat imagine la kalo ada adik nanti..dah la lepas pantang nih aku jaga baby..hope ok la nanti..budak kan cepat berubah..hehehe

esok mya dah nak ballik sana..ikutkan hati, nak je ikut pi selangor..tapi saya keja!!! huwaaaa...

No comments:

Post a Comment