mutiara kata

Monday, November 7, 2011

adakah ini mungkin raya terakhir?

bismillahirrahmanirrahim..

seronok sangat tengok mereka di baitullah..seronok melihat kegigihan mereka beribadah..menunaikan haji..yg aku impikan selama ini..aku rindukan suasana ibadah di tanah haram..aku rindukan raudhah..aku rindukan masjid nabawi..aku rindukan hajarul aswad..aku rindukan masjidil haram..aku rindukan kaabah..aku rindukan deretan air zam2 yg berada dimana2 saja..aku rindukan suasana di sana..buat aku tenang..lupa akan masalah dunia..

hari raya korban..pengorbanan hati..pengorbanan jiwa..selain drpada pengorbanan lembu mahupun haiwan ternakan yg lain..pengorbanan kali ini tidak ku rasa..entah kenapa..

ya Allah..luka ini terlalu dalam..tak mampu untuk sembuh dgn secepatnya..

andai ini lebaran terakhir ku bersama keluarga..aku tak mahu lebaran ini meninggalkan kenangan pahit buat kami..namun, apa daya ku..


p/s : kecelaruan perasaan..entah apa aku melalut

No comments:

Post a Comment