mutiara kata

Thursday, October 27, 2011

tak sunyi jika dia ada

bismillahirrahmanirrahim..

blog ni dibiar sunyi..seperti kediaman aku sekarang..
blog ini tiada butir bicara..seperti tuannya yang amat sedikit butir bicaranya dirumah..

aku sunyi..tak boleh nak bersembang-sembang..tak boleh nak gelak2..tak boleh nak dengar suara orang..

adik sunyi, mama..tanpamu..

kalau dulu...balik je dari sekolah..mama yg dengar celoteh aku..komplen homework banyak la..komplen pengawas entah apa2 la..komplen pasal kawan la..mama juz dengar je..

kalau dulu...pagi2 hujung minggu..dengarlah suara mama membebel suruh anak manjanya nih bangun awal pagi..masa kecik2 dulu boleh lg nak usik2 manja..dah besar, mama pun dah tak larat nak layan liat bangun aku nih..

kalau dulu...sakit apa2 je..ngadu kat mama..demam sikit, nak ponteng skolah, tros mama bebel..mama memang susah nak bg anaknya ponteng skolah..

kalau dulu...bila missed drama tv, tros dengar mama cerita..sama juga bila mama termissed cerita best dia...

kalau dulu...semuanya sweet bila ada mama untuk teman aku..tapi sekarang..aku sendirian di rumah..bersama kenangan mama..

mama....aku kini sunyi tanpamu..

No comments:

Post a Comment