mutiara kata

Saturday, October 8, 2011

alahai cdr

bismillahirrahmanirrahim..

lama jugak tak menjenguk kat sini..balik kerja, tido..ngadap fb kejap, then fb ngadap kita tido plak..hahaha

dah seminggu kat cdr..bulan ke-4 aku praktikal..

penat dengan bau alcohol yang menyakitkan..perit tekak aku..yang tak boleh lupa, bila first time kena masuk dalam clean room..bancuh ubat..ubat pertama, carboplatin..and paclitaxel..not going smooth..abang hassan pun macam tak harap sangat kat aku..well..that's the first time..

duk cdr, banyak pakai ubat mahal2..setiap pagi, kalau ada kes rituximab yg berharga RM 4K++, kena indent kat store utama..penat woohh..pagi2 dah jalan jauh..time bancuh ubat, penat tarik syringe je..lenguh belakang..then, habis bancuh ubat, pi dispatch ubat ke wad plak..haihhh..penat amat..

balik aje tros tido..

cdr baru seminggu..seminggu jugak la aku demam..makin hari makin teruk..muntah..migrain..pitam..sampai satu hari suntuk aku tak leh bangun..cadangnya nak amik mc..tapi sayang pulak..nanti makin banyak la aku kena ganti..nasib esok ada kawan2 dari kskb (kolej sains kesihatan bersekutu) join cdr..boleh la ringankan sikit keja aku..

haihh..maihani..kuatkan semangat anda!!!! sakit tu kan penghapus dosa..yakin dengan ketentuanNYA..

No comments:

Post a Comment