mutiara kata

Thursday, June 16, 2011

perjalanan yg suci

bismillahirrahmanirrahim..

seperti yg dijanjikan..meh kita layan gambar2 pulak..

sebenarnya dah banyak gambar kt dlm fb aku..kalau rajin, sila la jenguk..di sini..kalau tak dpt bukak, pi je kat picture menjadi tetamu Allah kat fb page saya, ok...



airport pengkalan chepa..
mereka yg menghantar..ramai lagi..amik sikit je..nanti penuh entry plak..


klia..
picnic tepi escalator..ayah sin n famili bwk makanan..sronok..

dubai..
transit lepas 7 jam dlm flight..huhh..penat ya amat..


arrive at madinah..finally..
hotel mawaddah..before check-in..subuh already..


masjidil nabawi..
gambar tak banyak..sebab kamera hilang..ni ehsan kamera enfon aku n abang je nih..

ni kawasan raudhah..
susah nak amik gambar..kawalan ketat, manusia terlalu agresif  dan sangat sesak..


ayah cik di perkuburan baqi'..perkuburan para syuhada'..
org pompuan tak leh masuk..


masjid quba'..
masjid pertama dibina..
abah beli kurma jeruk yg sejuk dan paling enak penah aku makan..
cam grapes lak..

masjid qiblatain..2 kiblat..
org ramai sgt..abih solat sunat, tros balik..

bukit uhud..
x naik..coz sangat2 panas dan tak larat la..
lagipun masa kejap sangat..

ni perkuburan syuhada' yg syahid semasa perang uhud..alfatihah..

kilang percetakan alquran..
aku tak eh masuk..laki je bleh..

video

ni video yg sempat abang rakam..caner depa wat alquran..

pasar kurma..pemborong terhandal semuanya nih..hahaha..
bukit terbakar..
tak stop pun..dalam bus je..
singgah makan ais-krim di bukit magnet..



masjid bir ali..
miqat antara madinah dan mekah..
2 jam dari madinah dan menuju ke mekah..

akhirnya..setelah 8 jam bertalbiah + tidur dalam bus, sampai jua di masjidil haram..



.......................................sambung kemudian........................................























No comments:

Post a Comment