mutiara kata

Sunday, April 10, 2011

entrepreneurs day

assalamualaikum..

dah lama tak buang sawang kat sini, kan?

8 april lepas, berakhirlah azab kami sebagai student ETR300..alhamdulillah..setelah sepanjang semester, terpaksa siapkan business plan..dah macam boleh buat bisnes dah satgi..huhuhu..

banyak sangat kenangan pahit dan manis sepanjang esaimen nih..satu2nya subjek aku di kelas lain..ohh..rasanya snagat berbeza..dengan suasana yg berbeza, kawan yg berbeza..dan lecturer yang memang digeruni ramai..

masih aku ingat..kelas pertama kami..kata dr.bad.."sape2 yang tak suka kelas saya, boleh get out of my class!!"
dalam hati aku pula.."saya masuk kelas nih semata-mata nak jumpa dr.bad tau!!" ohh..pastinya dengan nada sindiran..

dr.bad memang strict..kelas pertama kami diam membisu..nak mengantuk pun rasa tak boleh..huhuhu..then, other class, ok je..boleh je dr.bad gelak2..

and mula la time presentation dlm kelas..ok..memang kena tibai betul2 la..memang mengangis jugak la aku dalam hati..sabar je la..

akhirnya 8 april, kami diberikan booth for each group..di-evaluate oleh ms.nani yang super-duper cerewet..tang tu, memang aku menangis betul2..nak tahu kenapa?? malam sebelumnya aku tak tidur gara2 nak siapkan business plan..sendirian..and salah print sampai 30 pages yg membazir..huhs..Allah sangat2 menduga aku time tuh..

time kena evaluate tuh..barulah aku rasa lebih sayang dr.bad..walaupun dr.bad tegas, aku rasa better dr.bad lagi lah..huk3..

ok la..jom layan gambar..





nak tau ape kitorang punye bisnes?? ok, klik sini dan sini

budak2 pharmacy ada 24 droup..6 groups in each class..nak tengok gambar diorang? kat sini..

alhamdulillah..walaupun kami golongan minoriti kat kampus ni..walaupun kami memang langsung tak da basic dalam perngurusan perniagaan macam budak hotel..walaupun booth2 kami tak grand cam diorang..walaupun kami sangat sibuk menghafal segala macam n beratus-ratus ubat dengan segala penyakit..walaupun kami dicop budak skema..walaupun kami jarang menonjol dalam aktiviti kampus kerana bz mengahafal ubat..tapi kami akhirnya jadi JUARA KESELURUHAN YOUNG ENTREPRENEURS DAY!!

alhamdulillah..berbaloi segala penat lelah kami..

No comments:

Post a Comment