mutiara kata

Tuesday, March 8, 2011

trip

assalamualaikum

malam ni terasa nak menulis..walaupun rasa sangat2 tak larat..

ari jumaat lepas, aku balik ke kelantan..and terengganu..trip entrepreneurship..hurm..kesimpulannya, amat MELETIHKAN..penginapan di sri pantai chalet, melawi, bachok..suasana sangat2 cantik..aman dan damai..sape yg tak suka bunyi ombak pantai yg tenang tuh?? huhuhu..juz chalet nya agak menyedihkan..lupakan je la..

first day
bertolak jam 10 pagi..singgah gerik, breakfast kat kari kepala ikan salim..then, singgah lagi ke bukit titiwangsa yang sejuk tuh..tak sempat bergambar pun, masing2 sibuk tunaikan perkara yg wajib.. kul 6 ptg baru sampai ke chalet..sebelum tuh singgah pasar malam kat tok bali..cantik kan suasana kat sana..penuh dgn pantai..huhuhu..
malamnya ada kelas..tajuk financial plan..trip2 jugak..belajar kena ada..hahaha..yang besh part nih ialah aku tersengguk..hahaha..first time tuh..lagi2 besh part ayah cik n famili + ABAH datang!! wahh..kangan bangat!!
second day
5 pagi dah bangun siap2..kul 6.30 ke lkim, kuala besut..ya ampun..baju aku truk bau ikan..wangi btol la..then, singgah makan tepi jalan..bosan..balik semula ke kelantan..ke kampung laut..tempat orang buat serunding n dodol..oohhh..lalu je kawasan umah aku, mula la rase sebak..padahal, baru je jumpa abah semalam..nih rindu bilik sebenarnya..petangnya, group kami berpecah..group a ke pasar siti khadijah..group aku n budak hotel ke jerteh, untuk tengok kilang keropok losong..bosan..dan budak2 nih sangat2 frust sebab masing2 dah duk berangan nak shopping kat pasar siti khadijah tuh..hehehe..
malamnya, ada bbq..and sedikit ucapan dari tp n dr.bad..hahahha..malam yg tak dapat dilupakan la..besh..dan letih..haaaaaaaa...abah datang lagi..muahhh..cayang abah!!

last day
kitorang dibenarkan berehat kejap..ada la sang mamat2 yang berseronok-seronak mandi manda kat pantai..jeles aku..nasib la aku ni pompuan..kalo laki, awal2 subuh lg aku dah berendam kat pantai tuh..control2..then, before check out, kitorang berposing la bagai nak rak..hahahaha...
then, lawatan pertama hari tu ialah ke kilang silvercraft kat kb..alamak..selalu sangat dah aku pi kat kb permai tuh..aku tengok ramai yg membeli including kak qilah..amboi, kak..beli bracelet ye, kak..aku?? malas la nak beli..bukannya tak boleh pi next time pon..
then, ke kilang batik kat pcb,..batik citra..kat citu memang banyak jenis batik la..sronok tgok depa bli batik..aku?? tak beli pon..tak pakai la batik nih..k.qilah ciluk gak satu..aku nampak la..hahaha..sakan shopping ye, kengkawan?? tak pe la..bukan selalu datang kelantan..
baliknya, kitorang singgah di pasar kat bukit bunga..bagi aku, tak besh pun barang kat situ..tapi diorang memang enjoy la..shopping bear sekor sorang..hahaha..aku? bli buah tangan untuk kengkawan pun dah cukup dah..
kami bertolak pulang kul 6.30 ptg..ohhh..sangat2 pening dalam bus..kawan2 pun cakap camtu..haaa...camnila rasanya kitorang budak2 kelantan n terengganu kalo nak balik kampung..sebab tu kalo nak balik, kiotang pikir panjang..tpi aku kerap jugak balik kan..dah besa kot..hik3..

akhirnya, kul 11 malam, sampai ke kampus..letih..dan makin demam..dan makin trok batuk..dan makin letih..dan mungkin blood pressure aku rendah kot..dan dah menyusahkan kengkawan..ohh..sangat2 tak suka!!!

demam..cepatlah kebah..lagi 2 hari ko tak kebah, aku tepaksa surrender pi hospital nih..huwaaa..tamooo...cepat sembuh ye..

No comments:

Post a Comment