mutiara kata

Wednesday, February 2, 2011

istighfar

assalamualaikum wbt..

astaghfirullah..da terlalu lama aku menjauhi diri ku dari alam maya ini..bukan aku tak sudi menjenguk..bukan juga aku terlalu sibuk..bahkan bukan aku malas..cuma memberi masa untuk diriku mengenali identiti aku sendiri..mungkin usia yang menjangkau 20 tahun merupakan perubahan usia dalam mengenali identiti sendiri..aku masih mencari..itu adalah dalam hati..tiada di luarnya..aku masih sama..senyum sentiasa walaupun hati terluka..

sudah lebih sebulan lamanya aku mendiamkan diri..awal januari lepas, aku sudah selamat meneruskan pengajianku dalam semester akhir sebelum menjejakkan kaki ke alam pekerjaan (praktikal)..ok..cerita simple saja..

di penang
aku dah tak menetap kat rumah sewa dah..alhamdulillah semua dapat kolej..aku, mira, k.qilah dan syikin dapat kristal..kolej baru..dalam kampus..maheran pulak dapat mutiara..kolej luar..sedih jugak bila maheran terpisah..namun, syukur juga..walaupun dah berpisah, kami sering bersama..aku, k.qilah, mira n syikin berjiran..rumah kitorang sebelah2 aje..

tengah2 bulan, dugaan terpaksa syikin tempuhi..kesian dia..kena tahan ward kat hospital seberang jaya..asthma..syikin sangat2 tabah..aku sangat2 risaukan syikin..saban hari, saban waktu, jika berkesempatan, aku sentiasa bersamanya..aku paham perasaannya..moga kamu sentiasa sihat, sayang..

subjek semester kali ini sangat2 tough..dengan bermacam-macam final project..nanti aku kupaskan kemudian..insyaAllah..

setakat ini dahulu la..aku kena tumpukan perhatian pada pelajaran sekejap..sementara anak buah aku tak der nih..cuti cny kali ini..diorang balik..nasib diorang balik..kalo tak, memang sakit jiwa aku sendirian kat  rumah..huhuhu..sayang kakak n abang aku..diorang sangta2 memahami..thanks..

1 comment:

  1. senyum sokmo.. walau fizikal x kuat tapi jiwa kena kuat! tu yg penting..

    ReplyDelete