mutiara kata

Monday, November 15, 2010

Part 3 berakhir

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..ari ni berakhirnye final exam..dan berakhir jugalah kehidupan aku sebagai student part 3..

Ari ni jua permulaan cuti aku selama sebulan lebih sebelum ke semester 4..part yg menyeramkan dan maybe bulan2 terakhir di penang..semuanya keja Allah..kita hanya merancang..DIA yg menentukan..

Awas..ini entry panjang..sebelum bosan, baik tutup awal2..

Semester 3 yg mencabar n indah..kali ni aku menetap di rumah sewa..gara2 hostel banjir dgn junior..anti aku ngan budak2 nih..haih..

Tinggal aku dgn 4 lg kwn aku..maheran, kak qilah, ckin n mira..semua coursemate aku..duduk ngan diorang memang best..ye la..duduk ngan budak2 dekan + rajin2 sume..ada jugakla kesedaran aku utk jadi cam diorang..oh..pasal diorang, nanti aku story kat other entry..special for them..

ok..kali ni nak cerita pasal subjects plak..
first, 211..semi solid..ms. Roza n mdm normi yg ajar..ms roza dh ajar kitorang since part 1 lg..so dah biasa..mdm normi plak lecturer baru..suka time lab diorang..aku belajar camane buat ointment, paste, cream, gel, n suppositories..erk..suppo aku x jadi..sadiss..

212..solid..yg ni ms.roza, mdm normi n sir ahmad yg ajr..ok, skip yg hawa..sir ahmad, dgr citer dia lecturer part time..tak taula betul ke tak..dia ajar tablet je..yg lain, ms n mdm yg ajar..lab yg ni plak, aku blaja powder, divided powder n capsule..tablet, patches n implant x da lab sbb x da alat..anyway sronok..cepat habis..hehe..

213..sterile..subject tough utk pharmaceutics..mdm dini, mdm su, ms.wong, ms.law, n ms.chris..mdm2 tu dh ajar aku anatomy n microb sem lps..ms ber3 tu aku suke! Diorang bgus..punctual n diorg ajar besh sgt..especially my p.a, ms.law..luv her..hehe..

214..pharmacology of pns..mr.izani, my ketua program, n mdm maryam, pakistanese, yg ajar..superb la diorang..sama juga 215..pharmaco of cns..diorg jgak yg ajar..besh jugak..cuma biggest problem aku kat 2 subject ni, aku memang surrender nak menghafal segala jenis ubat yg kena tau classes of drugs, mode of action, adverse effect, clinical use n bla3..huh..susah wei..

Eh..ada lg 3 subjects..ctu or agama..us. Adlan yg sempoi n malu2nya tu..best tp awas..markah strict tau..
bel or english..yg ni best lecturer I ever had la..sir bala, part time lecturer..every week bwk mknn during bel class..class kitorang malam..maybe sir x nak kitorang bosan kot..luv mr.bala..
lastly, bpc or pbsm..every 2 weeks ada klas n praktikal..rasa cam nurse pun ada gak..hahaha

Hurm..cukup 8 subjek..setiap minggu penat sbb klas aku ada slot malam..memang penat..

Exam final melegakan aku..walaupun ada part yg aku x konfiden lepas, tp sumenya bertawakal pdNya..moga Allah permudahkan segalanya..

Sem kali ni banyak ajar aku erti kesusahan hidup..tak bererti kita yg susah ni, tak ada yg lebih susah dari kita..ingat lah..kalau kita senang, ada lg yg lebih senang..kalau kita susah, ada lg yg lebih susah..

Terima kasih waktu n insan sekeliling yg hanya dtg dr Allah utk aku muhasabah diri dan mengenal erti kehidupan yg xkan lekang dari dugaan..aku bersyukur..

Dari aku,
Part 3
Dip farmasi
Uitmpp

No comments:

Post a Comment