mutiara kata

Sunday, October 3, 2010

open house

puasa sebulan..raya juga sebulan..hari ni dah 24 syawal kan?? em..kurang seminggu lagi berakhirnya raya puasa..kalau kat kelantan, open house dalam minggu pertama je..berderet-deret jemputan..tapi lain suasananya kat sini..

hari ni, penghuni rumah pangsa taman seri pauh buat jamuan rumah terbuka hari raya..cantik dengan berpakaian warna warni, diserikan lagi dengan bunyi lagu2 raya..meriah nampaknya..lagi seronok bila melihat anak2 kecil berpakaian comel dan seronok dapat duit raya..hahaha..tergelak sendirian aku kat tepi tingkap..

aku dan budak2 rumah tak dapat join..esok ada test..lusa pun ada test..so, kitorang kena fokuskan kat test dulu..tak pe la..tengok  dari jauh pun dah rasa gembiranya..

cerita semalam..aku dapat satu pengajaran..jangan terlalu mengharapkan orang lain..erm..aku sekarang bukan macam dulu..mudah bersimpati..mudah sebak dengan nasib kesusahan orang lain..mudah menangis dengan kesusahan diri sendiri..

aku cuba untuk menjadi ignorance person..menjadi seorang yang tiada perasaan..bukan aku yang pinta..tapi keadaan memaksa aku begini..

dulu aku pernah menjadi lebih teruk dari sekarang..tanpa sedikit pun perasaan belas..tiada sedikit pun rasa menangis..kerana keadaan juga yng menjadikan aku begitu..aku takut untuk mengulangi semuanya..kerana pada aku..ianya sangat2 kejam..tapi keadaan sekarang memaksa aku..

ya Rabbi..jauhkanla aku dari sifat2 yang menghalang aku daripada menunaikan tuntutan MU......

No comments:

Post a Comment