mutiara kata

Thursday, September 30, 2010

sikap manusia

assalamualaikum wbt.

datang lagi membuang sawang..sekarang diri ni makin sibuk dengan banyak2 test dan kuiz..penat otak dengan pelbagai jenis ubat..sehinggakan terbawa-bawa ke mimpi..hahaha..

bukan itu aku nak cerita..hari ini groupmate aku ke jusco..menonton wayang..ditaja sepenuhnya tiket wayang dan makanan oleh sir bala..sir sangat2 baik..kitorang sayang sir..

aku tak ikut sama..ada sebabnya sendiri..biarlah aku saja yang tahu..nanti kan ada pulak perselisihan pendapat nanti..yang tahu..sila2 la kemukakan pengetahuan anda disini..amat2 dialukan..

usai semuanya, hidayah mesej aku..
'mai ada ubat gastrik x?' aku hairan..
'mai ada minyak panas x?'  mesejnya lagi..hati aku dah tak sedap..
'mcm nak pengsan..tak pe..hidayah sejuk je nih..nt ok la' betul snagkaan aku..hati aku berdebar..
mesej terakhir...
'mai, tlg..tak larat..' 
berlari aku turun bawah..bayangkan aku di tingkat 4..dah 3 kali aku lihat tompokan muntah hidayah..mukanya pucat lesi..

sedang aku dan maheran tolong cuci muntah..ramai la yang lalu lalang..ye la..tangga kan laluan orang..tapi yang menyakitkan hati aku..pakcik2 dan makcik2 kat sini semuanya tak bole pakai..

"sapa muntah nih?? busuk!! badan macam hape, tapi muntah banyak gile..nih mesti makan tak hengat dunia!!!"

"eiii..ada ka muntah sini..tak nyempat2 tunggu sampai rumah dulu ka?? busuk ja!!"

tak kurang jugak dengan kata2 jijik budak2..huh..aku rasa kata2 diorang lebih jijik dari muntah yang aku duk cuci tuh..

kesian hidayah..dia sakit..dia bukannya sengaja nak muntah..aku lagi sedih bila time aku turun pi kat dayah, nobody pun yang masuk dekat..urut ke yang mana boleh..nih pandang jauh ja..pastu ngutuk macam2..tak kurang jugak, duk menjerit buat kecoh bgtau satu blok, ade orang muntah..keja budak2 n tak kurangnya ngan mak bapak budak..haih..

apa nak jadi orang zaman sekarang nih..aku dapat rasakan hidayah terasa sangat dengan sikap diorang..kalau aku kat tempat hidayah pun, aku sedih..kecewa dengan masayarakat sekarang..

bukan main lagi ckp..malaysian peramah la..ambil berat satu sama lain la..1 malaysia la..tapi orang sakit, sume pakat lari..ohh..meluat aku tengok diorang..

malam ini aku betul2 panas..panas dengan sikap orang yang tak reti nak jaga hati dan perasaan orang lain..yang sakit, tolong la stakat mampu..kalau semua nak harapkan doktor yang buat, memang ramaila yang terkorban..

mana sikap keperihatinan manusia?? huhs..aku betul2 benci dengan sikap melampau korang nih..!!

No comments:

Post a Comment