mutiara kata

Sunday, September 19, 2010

lahirmu

mama..

selamat ulangtahun kelahiranmu...

hatiku sesak..tertahan-tahan kepiluan ini..merindukan mama yang lama pergi..meninggalkan aku sendirian tanpa kasihnya..

mama..di hari jadi mu..saban tahun..seingatku hanya sekali hadiah ku belikan untukmu..gembiranya aku melihat kau memakainya..namun..bila kau pergi..ia kembali padaku..dengan membawa berjuta-juta kenangan..kenangan bersamamu, mama..

mama..di hari jadimu..saban tahun..aku mengucapkan 'happy birthday' dan tak lupa dengan peluk ciumku..bila ditanya soal hadiah, aku pula yg mintak hadiah darimu..pernah juga aku buatkan sebiji kek untukmu..kerana aku suka..dengan pujianmu..namun kali ini..aku terasa kehilangan..tak dapat mengucapkan kata2 azimat itu..tak dapat memeluk dan meciummu..

dan yang paling penting..tak dapat menzahirkan kasih ku pada mu..

mama..hari ini..aku terlalu ingin menatap wajahmu..yang terlalu aku rindui..mama..selamat hari jadi, buatmu, mama

No comments:

Post a Comment