mutiara kata

Thursday, September 9, 2010

berakhirnya ramadhan, hidupnya aku 19 tahun dan syawal menjelang..

assalamualaikum..

panjang nya tajuk..ok2..satu persatu..

hari ini berakhirnya bulan yang mulia dan penuh barakah..sayu hati ini tak dapat bersama-sama untuk menyambut hari terakhir bulan ramadhan..alhamdulillah, sudah sebulan kita berpuasa..kita?? pastinya aku dah sambut raya awal2 lagi..hak3..esok bermulalah hari kemenangan kita..sambutan syawal memang meriah..dengan bunyi mercun hampir saban waktu dan kesibukan kaum keluarga menyiapkan juadah istimewa untuk esok hari..selamat tinggal ramadhan..dan moga ramadhan tahun depan dapat lagi kurasakan bersama keluarga..insyaAllah..

hari ini jua mengikut bulan islam..genaplah aku 19 tahun hidup dimukabumi Allah..alhamdulillah..terima kasih tak terucap untuk mama dan babah..membesarkan aku sehingga sekarang..mama..walaupun kau sudah pergi, kasih sayangku padamu tak pernah pudar mahupun luntur sehingga akhir hayatku..mama..kemeriahan menyambut lebaran esok sangatlah hambar tanpamu..entah mengapa hatiku begitu mudah terusik tatkala aku sendirian mahupun mendengar alunan takbir raya..entah kenapa aku begitu ingin melihat wajah mu..entah kenapa aku terlalu ingin kau bersamaku dikala esok hari..alangkah indahnya hatiku jika dapat menatap wajahmu..sungguh aku merindukanmu..

esok syawal menjelang tiba..ku pohon sepuluh jari..memohon ampun dari hujung rambut ke hujung kaki..dengan rendah diri maaf dipinta..andai ada yang terasa..andai ada yang terkasar bahasa..andai ada yang tersalah bicara..andai ada dendam terpendam..andai ada benci tersimpan..maaf seribu kali maaf..maaf berjuta kali maaf..sesungguhnya aku insan yang lemah..tak pernah diam membuat salah..tapi tak pernah malu untuk memohon maaf..

SALAM LEBARAN 1431H..moga syawal kali ini membawa kebahagiaan buat semua..

lebaran ini,
kemenyusun sepuluh jari,
andai ada kesilapan diri,
moga diampun sepenuh hati..

berlalu syahdu bulan ramadhan,
syawal disambut dengan kemeriahan,
jangan dilupakan yang kekurangan,
jangan dibanggakan dengan kelebihan..

No comments:

Post a Comment