mutiara kata

Sunday, September 19, 2010

back to penang

assalamualaikum..

dah 3 hari aku di penang..pulang awal gara-gara esaimen bertimbun-timbun..bertolak jumaat jam 11 pagi sendirian..sampai di rumah..Ya Allah..sedihnya hati..sakitnya hati..dengan keadaan rumah yang sangat2 teruk..bersepah dengan tahi burung..ye..tahi burung..ceiling rumah nih jatuh..dan masuklah seekor burung bertenggek kat tangki di toilet..sedihnya hati..sorang2 aku kemas rumah..dengan bau yang boleh buat aku pengsan..sadis..petang tuh jugak aku nak sangat cari rumah baru..tak tahan lak..malam tu..aku tidur bertemankan burung..dan esaimen yang bila nak habis tak tau lah..

sabtu..petangnya aku dan kak flor amik maheran kat jeti..baliknya maheran dengan keadaan rumah tuh, sangat la frust..yang paling menyedihkan, dah berkali-kali aku mesej kak min (tuan rumah)..bagitau masalah rumah nih..langsung dia tak balas..sakitnya hati..

tolonglah wahai tuan rumah..jangan ingat nak duit sewa je..time nak duit sewa, bleh plak mesej kitaorang..tpi bila kitorang report, tak de pulak ko nak balas..ape punya tuan rumah la camni..pikir sikit kebajikan orang kat rumah kamu..dah la sewa mahal..memang tak berbaloi..nak bagi separuh harga pun kami pikir tak berbaloi..aku nak sangat cari rumah lain..dah fed up..

hari ni, aku terpaksa mintak tolong anak2 jiran keluarkan burung yang terperangkap tuh..nasib baik ada diorang..kalau nak tunggu tuan rumah, alamat jahanam la rumah nih penuh dengan tahi burung..haih..i hate that!!

p/s : ade tak rumah yang nak disewakan kat2 kawan kampus?? penatlah aku..

hari ni 19 spetember..hari jadi mama..mama..selamat hari lahir..sayang mama...
*air mata berlinangan*

p/s : agak2 babah pegi tak pusara mama ari nih??? kalaulah aku di rumah...............mama..adik rindu..

No comments:

Post a Comment