mutiara kata

Sunday, June 6, 2010

entry khas

assalamualaikum..

ya Allah..saat aku melihat dalam berita..air mata kegelisahan seorang ibu yang sentiasa mengharapkan keselamatan anaknya di bumi kekejaman Israel..

saat itu juga aku mengangkat tangan memohon doa padaNYA..ya Allah..KAU lindungilah mereka yang sedang bertarung nyawa demi memberi bantuan kepada penduduk Gaza..

niat mereka sangat suci..tak semua orang sanggup menggadaikan nyawa ke sana untuk memberi bantuan kepada mereka yg dalam kesusahan..

ya Allah..KAU lindungilah mereka..


macam mana lah agaknya kehidupan penduduk yg berada di Gaza? mereka yang mengharapkan bantuan demi meneruskan kehidupan mereka..apakah mereka masih boleh menikmati makanan seperti kita?? apakah mereka nyenyak tidurnya seperti kita??

harap2 mereka masih kuat menempuh segala dugaan yang berlaku..aku rasa sungguh insaf..tatkala dentuman bom bingit ditelinga mereka..bagaikan luruh jantung..mereka tetap teguh dan kuat meneruskan kehidupan mereka..tatkala saudara mara mahupun anak2 mati akibat serangan kejam..mereka masih teguh menghadap Ilahi..tak putus2 memohon doa pada Yang Esa..

aku? baru sedikit dugaan mendatang..cepat sudah aku melatah..baru sekali jatuh bertatih, sudah mula mau nangis..lemahnya aku..

Ya Rabbi..ingin saja aku kuat seperti mereka..pertahankan hati dan iman ku..

لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَهَا
allah tidak akan menguji seseorang itu diluar kemampuannya           
 surah al baqarah ayat 286

No comments:

Post a Comment