mutiara kata

Thursday, May 20, 2010

hatiku sakit

assalamualaikum..

mama..alangkah indahnya waktu kehadiranmu disisiku..mendengar segala rintihanku..

mama..tahukah kau, aku sedang bersedih..merindui kau, mama..merindui setiap kata2..setiap patah azimatmu..gelak tawamu..marahmu..bebelanmu..

mama..aku sedang berduka, mama..persahabatan ini sangat pedih, mama..hatiku sakit..sakit dek kelakuannya yg langsung membuatku kecewa..tiada raut gembira, mama..

namun aku masih menyayanginya..sebagai sahabat..aku penat dalam persahabatan ini..lelah aku untuk mempertahankan persahabatan ini, mama..lemah untuk ku mengalah..tetap ku gagahi jua..

mama..mengapa 'kawan baik' itu tiada dalam kamus hidupku??mengapa ia tak hadir dikala waktu aku berduka maupun gembira..

ma..aku kehilangan kata2 disebalik kekaburan mataku dilitupi dengan lebatnya air mata ini menyembah bumi..

betullah apa kata hatiku..kawan yang paling baik adalah kau, mama..namun kau pergi meninggalkan ku..aku kehilangan kawan baik, mama..aku sunyi tanpamu, mama..aku sunyi

No comments:

Post a Comment