mutiara kata

Friday, February 19, 2010

sepi

assalamualaikum

dah lama aku biarkan dunia aku sepi tanpa berita..sepi tanpa bicara..bukan apa..aku biarkan masaku yg singkat ini hanya untuk mama..ingatanku cuma buat mama..hatiku terisi dengan mama..

mama..mama dah nampak makin sihat hari ni..mungkin dia tak nak buat anak2 risau..kalau tak, nanti ade la yg extend kan cuti lagi..

abang dah amik mc 2 hari..patutnya khamis dan jumaat mula mengajar..same jugak dgn kak ja..extend cuti 3 hari..kakak pula extend cuti khamis n jumaat juga..nasib baik aku memang cuti..n abg iwan tak dpt cuti panjang..sbb byk stok keta blom settle..erm..mungkin mama dah serba salah..tak pe, mama..kami nak sama2 dgn mama..teman mama..jaga mama..kami semua sayang mama..

hari ini plan yg di postpone beberapa hari lepas akhirnye dilaksanakan..hahaha..seharian aku, kakak n kak ja menyiapkan barang2 untuk majlis malam ini..pingan, mangkuk, gelas, cawan, sudu, garpu..semua dilap dan siap untuk digunakan..

petang nih ramai sangat tetamu..semuanya saudara mara babah n mama..kawan2 sekolah mama pun turut datang..semuanya datang menziarah mama..begitulah selalunya..kalau mama sakit, mesti tak putus tetamu yg datang..sehinggakan mama sendiri naik penat..tapi tetap ramah melayan..pahala nya besar menghargai tetamu..

malam ni malam tahlil n kesyukuran..tahlil buat arwah atuk tercinta..n kesyukuran buat kesembuhan mama..hannah n mya nampak seronok sangat..ye la..ramai kat umah malam ni..meriah..semua ada..uncles, aunties n cousins belah babah semua ada..

hidangan malam ni simple je..nuggets, kfc, bihun goreng, sirap limau n teh panas..tu je..sebab mama tak sihat..so, hidangan semuanya disiapkan oleh aku n kak ja..kakak juz jadi baby sitt mya n hannah..huh..penatnya, Allah saje yg tahu..tapi sangat seronok melihat mama melayan tetamu..nampak lebih bertenaga..moga sentiasa begitu..

alhamdulillah..malam ni berlalu dgn tenang..rasa bahagia tetap bertandang..walaupun hatiku masih berat untuk tinggalkan mama..esok aku terpaksa berpisah lg dgn mereka..namun, ketahuilah..jauh dimata, hatiku terpahat kalian sekeluarga..harap2 mama cepat2 sihat..kembali ceria seperti dulu..mama..cepat2 la sembuh..adik sentiasa doakan mama..adik sayang mama..

No comments:

Post a Comment