mutiara kata

Sunday, February 7, 2010

demam

assalamualaikum wbt..

dah lama aku tak conteng pape..bz ngan blog baru..untuk competition language carnival nanti..

2 hari lepas..perut aku sakit sangat..tak tau nape..satu malam aku tak leh tido..esok nya..mama kol..tanya aku sihat ke tak..dia cakap semalam dia pun tak leh tido..asyik tringat kat aku..aku sebak sangat dengar kata2 mama..paling aku tak tahan, "adik sehat ke nih?" aku tros matikan kol..tak sanggup nak cakap dah..betul kan kata orang..naluri ibu sangat kuat..

hari ni aku kol mama..rindu sangat..tapi aku dengar suara mama lemah..cakap cam tak sehat je..katanya demam2 biasa je..aku usik mama, "demam rindukan cucu ea?" mama juz gelak lemah..tapi kata2 ma, "slalu mama demam, adik ada kat sebelah" aku sebak..mama..sorry..adik tak dapat jaga mama kali ni..

aku kol kak ja..gtau mama demam..kak ja ckp dia dah tau..trok demam nya..muntah2..cirit birit..tapi nape mama tipu aku? mama ckp demmam tak trok..mama..jangan buat adik camni..

siyes..aku tak leh blaja pape..aku risaukan mama..kat rumah tak der sape pun..juz babah n mama je..kalo dulu, aku leh temankan mama..tapi skarang..Ya Allah..rase nak balik sangat..hari ni jugak..tapi..aku ada 5 test minggu nih..camane nak balik?? tapi aku nak duk kat sisi mama..arghhh..semuanya kena ada 'tapi'..tak suke!!

Ya Allah..kau lindungilah kedua orang tua ku..aku amat2 risaukan diorang..

mama..jaga diri..jangan tinggalkan adik..

No comments:

Post a Comment