mutiara kata

Thursday, December 31, 2009

selamat tinggal

assalamualaikum..

tanggal 31/12/09..
entah kenapa hati aku rasa sayu sangat..mungkin sedih meninggalkan pelbagai kenangan tahun 2009..

aku mulanya bahagia dengan kehadiran cahaya m,ata pertama abangku..juga merupakan anak buah sulung ku..dan cucu sulung mama dan babah..02/01/09..lepas maghrib kiranya..sri hannah diberi namaa..tinggal bersama kami selama 3 bulan..kemudian kami menghantarnya kembali pada ibu dan papanya di banting..time tu aku sedih sangat..ye la..sebab hannah..aku mula pandai menguruskan hal baby..naluri seorang ibu mula aku rasakan dalam diriku..alhamdulillah..

saat aku jatuh kecundang menangisi kegagalan ku untuk menghadiahkan kejayaan dalam spm buat ibu bapaku yang tercinta..aku masih ingat..12 mac 09..aku ke sekolah untuk mendapatkan keputusanku..dengan perasaan sedih dan kecewa teramat sangat, aku akhirnya akur dengan ketentuan ilahi..

kemudian, aku mendapat tawaran di kolej matrikulasi pulau pinang..then, aku dapat tawaran dari asasi sains universiti malaya (pasum)..lastly, aku dapat tawaran diploma farmasi uitm..alhamdulillah..akhirnya aku menapak ke uitm pulau pinang..

di sana aku berjaya mengharungi minggu mesra siswa dengan jayanya..walaupun ada waktunya aku terpaksa singgah ke unit kesihatan..ahaks..kelas aku seterusnya, cam biasela..erm..kawan2 pun okeh je..syukurlah aku dapat kawan2 yang okeh..ermm..tak mo la crite banyak2..banyak jugak la kenangan aku semester pertama di sana..dengan macam2 kes..h1n1 la..ili la..hahaha..

ohh ye..anak buahku yang kedua pula menyusul..19/08/09..time tu, aku baru habis lecture biology..mama call..n bagitahu kakak dah selamat lahirkan baby gurl..yang sedih..mereka berdua hadapi komplikasi minor..hunjung minggu, aku pulang ke rumah..tak sabar melihat anak buahku yang tersayang..mya zahra elisya..tampak seperti iras ayahnya..

setelah berakhir peperiksaan, aku pulang ke rumah..kembali menjaga mya di rumah..seronok..kesian, mya..aku tak sempat jaganya tyme baru lahir..ye la..aku dah di penang..lambat rasa kasih sayang ucu ye, sayang?? hehehe..tak kesah la..ucu tetap sayang kamu..

pulang dengan bermacam2 perkara yg perlu diuruskan..namun aku sentiasa cuba positif..aku memperolehi keputusan peperiksaan yang kurang memuaskan..tapi aku tetap bersyukur dan memulakan azam untuk lebih cemerlang di masa akan datang..

genap 4 bulan usia mya, aku, mama dan babah menuju ke rawang menghantar kembali mya kepada umi dan ayahnya..dan sehingga waktu ini, aku masih di sini..menikmati saat2 yang bakal berakhir sebelum aku berpijak ke dunia seorang pelajar kembali..

2009 banyak menghadirkan pelbagai memori buatku..warna warni kehidupan yang telah ditentukan Tuhan..suka, duka, riang tawa mahupun tangisan menjadi lumrah sebagai manusia biasa..moga tahun 2010 yang mendatang bakal memberi sinar baru kepada diriku yang masih bertatih menuju sebuah impian..

selamat tahun baru!!
welcome 2010!!
good bye 2009..

No comments:

Post a Comment