mutiara kata

Tuesday, December 1, 2009

rentetan hari raya

assalamualaikum wbt..

dah lama kiranya aku tak menjenguk blog..kesibukan aku melayani kanak2 dan mengurus rumah tangga melupakan seketika dunia blog..

alhamdulillah..hari ini aku free untuk kembali ke dunia maya..

raya ketiga lepas, keluargaku mengadakan majlis barbeku (bbq)..ini adalah permintaanku sendiri..aku rindu sangat kat keluarga ku..dah lama tak merasa kami semua berkumpul bersama..tak kesah la..penat ke..letih ke..yang penting, lepas semua rinduku pada keluarga besarku..

majlis berlangsung selepas maghrib..seharian, aku, mama, kak ja, kakak sibuk didapur menyiapkan hidangan..walaupun tak banyak menu kerana masalah2 tertentu, namun malam itu semuanya habis..alhamdulillah..

kak ja menyediakan puding koktel nya yang memang tak sempat aku rasa..huk..huk..huk..kakak pulak tolong mama menyiapkan sup tulang dan bihun goreng..bihun goreng special mama..dah lama aku tak makan masakan mama..tapi malangnya aku taksempat lagi..dowhh..kecian..sup tulang pulak hidangan petang itu..untuk tetamu yang datang solat hajat..aku?? aku cam biasa..aku hanya expert untuk menyiapkan kek coklat jek..hahaha...

thanks to cik kerana sama2 tolong prepare perencah barbeku..and thanks to ahmad and ngah kerana sama2 membantu abangku membakar hidangan barbeku..ohhh..daging..sosej..ikan..ayam..dan udang..besh..

tambah seronok, keluarga ku sebelah mama dan juga sebelah babah berkumpul bersama-sama..bergelak ketawa..Sungguh aku rindukan kemeriahan seperti itu..diharapkan kemeriahan sebegitu berpanjangan pada masa akan datang..aminnn...

hannah la yang paling seronok..almaklumlah, kat sana tak merasa ramai2 camni..cam biasela kanak2 mendominasi semuanya..hahaha..memang ramai..dari yang baby..sehinggalah yang sudah bersekolah..hahaha..seronok...aku memang suka!!

alaaa..aku ape kurangnya..rase lenguh kaki ku..ye la..aku je yang masih boleh bergerak solo..kakak?? jaga mya sudeyhh..kak ja?? jaga si hannah tu..mama?? oke2..pi layan tetamu..so, aku je la jadi call centre kat umah aku snirik..hahaha..tak kesahla..seronok..akhirnya, aku tido awal..esoknya aku demam..gara2 penat sangat..

anyway..aku gembira..lupa seketika masalah yang melanda..thanks to babah kerana izinkan majlis tu berlangsung dengan meriahnya..thanks to mama coz sudi menjadi ketua chef untuk menyediakan hidangan di majlis itu..thanks to abang2 ang kakak2 tersayangcoz sudi gembirakan adikmu yang masih lara..sayang kamu semua..

No comments:

Post a Comment