mutiara kata

Monday, December 28, 2009

cuti2 malaysia

assalamualaikum wbt..

lamanya tak conteng apa2 kat sini..dah lebih seminggu dah..maknanya dah lama jugak lah aku kat selangor nih..

jumaat
aku, mama, babah nenek n mya bertolak ke sini sesudah subuh..kami sampai dalam pukul 3 petang..have our lunch hour kat umah my uncle kat wangsa melawati..kat sana, abang, kakak, kak ja n hannah dah menanti..heh3..

gembiranya aku...rindu sangat kat mereka..petangnya kami sekeluarga bergerak ke rumah baru kakak di rawang..dah renovate dah..ok la..cantik..hannah pun suka lari2 kat rumah..hahaha..

sabtu
keluar sekejap..hal yang tak penah selesai..kemudian..kami hanya rehat2 dirumah..berborak-borak dan bergurau manja..terhibur dgn teletah hannah dan mya yang mencuit hati..tak menang tangan aku melayan kerenah anak kecil dua org tuh..but its fun!! percayalah!!

ahad
sedara mara aku serbu..hahaha..mereka pun datang sini jugak..almaklumlah, sekarang kan cuti sekolah..ramainya kanak-kanak..meriah..aku happy..

kitorang juz serve makan tengah hari ala kampung..syok nya rasa..suasana open air gitu..memang meriah..

malamnya, abang, kak ja n hannah pulang ke rumahnya kerna kerja

isnin
biarlah aku simpan dalam hatiku

selasa
jalan2 kat bandar rawang jer

rabu
plan ke rumah abang kat banting..sebelumnya kami sekeluarga ke rumah nenek sedara aku..bersama uncle, aunty n nenek aku..wahh..besarnya rumah..english style..ada kolam, boat..ternak kambing n lembu pulak tu..kawasan rumahnya kalau tak silap aku 2 ekar setengah..besau..halamannya boleh dibuat padang golf gitu..hak3..almaklumlah, keluarga doktor..rumahnya menarik, tapi seram..hahaha


then, berpisah dgn uncle..direct to banting..penatnya rasa..jalan jauh campur makan langsat..hahahaa..malam sambung di rumah abang..


khamis

tuttttt


jumaat

pi kilang kerepek..pi jusco..ape lagi..borongla..hahaha


sabtu

ke aquaria klcc..abang buat surprise kat mama..mama dah lama nak pi sana..tercapai jugak hasrat mama..bli souvenirs sket..kemudian, shopping siket2..big boss cakap "SERAM!!" hahaha


teringat perbualan kami tyme jalan nak pi parking lot..

"penatnya..sakit kaki la" adu aku..

"kat dalam tadi tak letih pun..keluar baru rase letih" kata mama..

tergelak aku..amboi mama..semangat betul..hik3..


then, kitorang bergerak ke umah uncle..malamnya aku, kakak, abg iwan, abang, kak ja n hannah ke jusco wangsa maju..shopping barang baby..then ke uptown market..ya Allah, lenguh btol kaki aku..rasa nak heret je..huhuhu..then, kitorang balik kul 2 pagi..nasib baik tak kena bebel..hehehe


ahad

pagi2 lagi mama, babah n nenek aku bertolak balik kelantan..menangis aku peluk cium mama..aku tak ikut sama sebab aku fly to penang sabtu nih..mama tak nak aku penat2 nak ulang alik nanti..


rasa tanak pisah ngan mama..sedihnya bukan kepalang..bye, mama..then, aku, kakak, abg iwan n mya balik semula ke rawang..abg, kak ja n hannah pun balik ke banting..


sehinggalah hari ini..aku di sini..menjaga mya n menguruskan hal yang belum selesai..homesick sudeyh..huk3

No comments:

Post a Comment