mutiara kata

Thursday, November 26, 2009

menjelang raya

assalamualaikum..

alhamdulillah..aku rasa gembira..excited..

abang n famili..kakak n famili semua balik..seronoknya Ya Rabbi..rasa lengkap je..sungguh aku amat2 rindukan mereka..

hannah dah besar dah..dah pandai jalan..cuma terhuyung-hayang lagi..terkedek-kedek..hehe..mesti cumel kalo pakai baju kurung nih..

"cu.." terkejut aku mendengar kalimah tu..keluar dari mulut hannah..Ya Allah..amat menusuk kalbu..sampai tertitis jugaklah air mata aku..terharu..

semalam..uncle aku datang rumah..dengan nenek..anak dia baru 6 bulan..tak pandai ape2 lagi..afee..satu2nya hero yg lahir taun nih..yg lain sume gurlz..dan afee yang paling besau..almaklumlah..hero..hehehe..

seronok ammar (abang afee) bila jumpe kekasih hatinya, si hannah cumil tuh..aku masih ingat dulu..tyme tu hannah tinggal dengan aku, mama dan babah dirumah..
"hannah jadi gewe abe ammar deh.." kami tergelak besar dengar kata2 ammar..kecik2 dah nak kapel..hehehe..sejak tu, kami selalu je usik ammar..

sekarang..makin tertarik la tuh..heheh..hannah pulak..terkedek-kedek ikut ammar..mengekek ketawa bila si ammar usik2 hannah..sangat cumil..seronok aku tgok ramai baby2 kat rumah nih..hannah nih dari kecik pandai ambik hati org..alhamdulillah..dia masih ingat aku..boleh pulak aku gendong dia..suka peluk cium hannah..

mya pulak, the smallest..tengok je abg ammar, abg afee, n kak hannah main..tak pe la, hannah..nanti dah besar sket, bleh main dgn afee n hannah sesama..korang sebaya je..bulan je lain2..hannah pulak penyayang..suke dengan budak kecik..perasan dah besar la kononnya..dia cium pipi mya..cium pipi afee..hehehe..kekadang, bila geram.."eeiiii..eeiiii.." mula la jari manisnya tonyoh2 pipi si kecik 2 orang tuh..hehe..

hannah memang nakal..tak duk diam..penat aku tegok dia..jatuh je, trus bangun..hyperactive btol..tapi aku suke teletah mereka..hannah..mya..i luv u more than myself..

hari nih pulak..aku hanya menghabiskan masa ku dengan si mya..melayan manja mya..memang penat..hahaha..tapi sangat2 seronok..mya dah banyak cakap dah..tercuit jugak hati aku dengan senyuman manja mya..hehe..sayang mya..

malamnya, aku, babah dan abang ke rumah baru uncle aku..ada solat hajat n majlis tahlil..aku pi wakilkan mama aku..tolong2 ape yg patut..psstt..tolong makan je..hik3..

penat kot gendong si afee..berat sieyhh..tapi bila dia senyum..tak jadi penatlah..hahaha..

bahagia kan dikelilingi bayi2? they r very innocent..mukanya bersih..comel..dan mencuit hati..luv baby!!

ohh..esok raya, ye!! seronoknya..raya dengan mereka semua..entah bila lagi aku berkesempatan nak raya sama macam nih..hurm..

No comments:

Post a Comment