mutiara kata

Sunday, October 25, 2009

pilunya hati ku lebih perit dari sakit semalam

assalamualaikum..

lama aku termenung di sini..menyusun bait2 bicara untuk disisipkan disini..supaya tidak ada yg berlagu duka..tidak ada yg terasa hati..namun aku hanya manusia biasa..lemah dalam menjaga perasaan orang..jua amat lemah menjaga hati sendiri..

semalam..hari yg amat pahit aku menjelang peperiksaan akhir..tak mungkin dapat kulupakan..hatiku terhiris..luka yang amat dalam..tangisan pun tak dapat mengubat perasaanku..

aku bersyukur sangat2..Allah tunjukkan aku..yang mana kaca..yg mana permata..siapa truly friend..ya..entry ini tentang kawan..lagi..hurm..susahkan dalam mencari erti kawan..

sakit semalam, hanya aku yang rasainya..takut..takut yg amat..apa da jadi dgn aku?? kenapa rasanya lain sangat? persoalan2 tu yg memenuhi kotak mindaku..sakitnya..it cant describe by words..

Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah..kuatkanlah aku..bantulah aku..aku tak mampu, Tuhan..dalam tangis, aku berdoa..

ingin sekali aku mengadu pada mama..tapi aku tak mau mereka dirumah risau keadaan aku..aku jauh dari mereka..tak sampai hati untuk aku susahkan mereka..bersyukurlah, ada seorang kawanku..yang amat prihatin tentang ku..yang sudi menemani ku..yg sudi meminjamkan kekuatan untukku..

dia seorang saja..yg lain?? entah..bukan aku tak minta tlg mereka..tapi mungkin aku tiada siapa2 bagi mereka..eh..tak baik bersangka buruk..

betul kata kawanku..jangan harapkan manusia..minta doa banyak2 dari Allah..

aku bukan minta kalian sembuhkan aku..aku tau..itu bukan kemampuan kalian..
aku cuma inginkan kekuatan..aku cuma inginkan sokongan..hanya itu..cukup bagiku..

terima kasih Ya Rahman..KAU telah berikan aku kesedaran untuk mengenal siapa itu kawan..

No comments:

Post a Comment