mutiara kata

Monday, September 14, 2009

hari ini

assalamualaikum w.b.t..

aku demam lagi..dah kali ketiga aku demam kat sini..haih..manja betol..

nope!! aku kena kuat!! kuat!! caiyook!!

hari ini aku belajar sesuatu..tentang sebuah persahabatan..

andai seorang kawan melakukan kebaikan..
ukirlah ia di batu2..
agar kukuh tersemat dihati..

andai seorang kawan melakukan kesalahan..
ukirlah ia di pepasiran pantai..
agar ia berterbangan..
ditiup angin kemaafan..

peritnya pergi seorang teman..
lebih perit andainya perginya tak mungkin bisa kembali..

aku teringatkan kisah silam..kisah si dia..
hari ini..genap 3 tahun dia meninggalkan aku..
aku masih ingat..kata2 dia..nasihat2 dia..senyuman nya..tawanya..

aku baru mula untuk megenalinya..waktu itu, dia masih terbaring lesu..aku menghampirinya..menghadiahkan senyuman bersama genangan air mata..
namun, dia tampak ceria..dalam keletihan menahan sakit..

banyak cerita..banyak kisah..banyak gelak tawa..berpadu bersama..
namun, suka itu hanya sementara..
dia pergi tanpa sebarang tanda..
hanya pegangan tangan eratnya mengiringi kerinduan ku..untuk si dia..

kamu..muga kamu ditempatkan di tempat yang bahagia..
tempat yang dijanjikan oleh pencipta..

aku rindu kamu..ingin saje aku mengikutimu..kini aku sedar..peritnya apa yang kamu telah rasa..peritnya untuk menjadi setabah dan sekuatmu..terima kasih, teman..hadiahkan ku sebuah kekuatan..terima kasih tuhan..menyedarkan aku erti kehidupan..

No comments:

Post a Comment