mutiara kata

Monday, August 31, 2009

emosi

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah..kehidupan ku disini makin terurus..jujur aku katakan aku memerlukan waktu yang lama untuk membiasakan diri ku tanpa keluarga..homesick..that the best word describing me..erm..tipulah kalo aku katakan aku dah tak homesick..aku fikir, penyakit homesick nih takkan hilang sampai bila2..

kali ini emosiku kurang stabil lagi..entah nape aku makin cepat terasa dengan kawan2..ohh..semalam ada ppkp..program pembangunan dan kepimpinan pelajar kot..bermula 8 pagi, rehat jam 1 petang dan kemudian disambung jam 2 hingga 4 petang..

tika ini hatiku makin terusik..hujan yang lebat, aku redah utk mengambil kawanku yang keseorangan di sana..aku tau aku tak boleh kena hujan..aku tau aku bakal sakit sepanjang hari maupun berlarutan..aku tau aku bakal menyusahkan diri aku dan aku tak mau susahkan kawan2 ku..tapi semuanya aku tolak tepi..sebab aku sayang kat kawan ku..habis lencun..habis kuyup walaupun berpayung..apalah nak diharapkan dengan payung kalau hujan ribut yang begitu lebat..

apa yang terjadi petang tu memang mengundang masalah kat aku..sakitnya bukan kepalang..migrain!!!!! MIGRAIN!!! mual..muntah..tak boleh tido..semuanya..sakit ya tuhan..aku menangis seorangan di bilik.."mama..kan besh mama ada" aku teringat mama..mama sentiasa disisi aku bila aku sakit..tapi skarang, aku rindu sangat belaian mama..

maghrib, aku paksa jugak diri aku untuk turun kebawah..berbuka dengan mereka..tahan sakit..tahan hati..tahan tangis..tapi bila sampai ke sana..aku mengangis dalam hati..sedihnya hati bila permintaan aku tidak dihiraukan..aku pegi sendiri..dalam hati, aku betul2 menangis..senyum pun dah malas..apatah lagi nak bercakap..

inilah bezanya..inilah relaiti hidup berkawan..jangan diharap balasan yang baik setelah kita berbuat baik dengan seseorang..tak pe lah..aku redha..

mama..u r my best best friend forever!! only u, mama..nobody else..adik rindu mama..

No comments:

Post a Comment