mutiara kata

Tuesday, July 14, 2009

puasa

assalamualaikum wbt..

hari ini aku berpuasa..semlama cancel gara2 tak terbangun..hari ni alhamdulillah..puasa ganti sudah sehari di sini..pertama kali aku berpuasa kat cni..besh jugak..tak terasa pun lapo..dan penat..ohh..lagi 7 hari..lambatnya..almaklum la, aku kna ganti 15 bhari..tu yg makan masa tuh..perghhh..alasan semata-mata..

bila puasa nih, banyak pulak program nya..penat aku dibuatnya..rushing ke sana ke mari..kelas kat perda pulak mencabar kesabaran aku..haih..tengah2 panas dgn berpuasa..tunggu bas yang 3 trip terpaksa aku lepaskan bila bus tu penuh macam sardin..huk3..letih yang amat..

petangnya pulak, baru je aku selesai mandi..terpaksa rushing turun bawah..ada semburan nyamuk ape ntah..lagi ler aku bengang..ngan rambut basah..ikat plak tu..perghh..menyusahkan aku je..

malam pulak, azan maghrib kat sini sememangnya lewat..7.40 mlm..terpaksa la aku telan butir2 nasik masa berbukak tu dgn gelojohnya..ye la..before kul 8 dah kena kosongkan hostell...perghh..dah macam minggu mesra siswa/wi (orentasi) la pulak..nak termuntah rasanya..err..dah muntah pun..huhu..korang memang kejam..sedih aku..

mlm ni ada program minggu mesra pemimpin..aku tak tahan la..minggu mesra siswa/wi, kitorang yang junior ni kena torture je ngan seniors2..tapi minggu mesra pemimpin, nape tak da torture2 or dera2 cam kitorang?? memang not fair..aku mencikkk!!!

hidup jika ada yang menindas, jika keadilan dipertikai, musnahla masa hadapan..

No comments:

Post a Comment