mutiara kata

Friday, June 26, 2009

selamat tinggal

bismilahirrahmanirrahim..

hari ini aku meninggalkan kediamanku dengan perasaan yang begitu sayu..kalau dahulu aku meninggalkan teratak ni untuk menghantar abang dan kakak ke universiti..kali ini aku meninggalkannya demi mengutip secebis ilmu yang diharapkan seluas lautan dan setinggi gunung..

kalau dahulu aku melihat abang dan kakak yang melambaikan tangan untuk meninggalkan aku di rumah..kali ini, aku sebak kerna tiada siapa yang menyambut lambaian tangan ku dirumah lagi..

kalau dahulu aku menangis dipintu mengiringi pemergian abang dan kakak ke universiti..kali ini, aku menangis dihati menemanipemergianku ke universiti..

kalau dahulu aku peluk cium abang dan kakak yang meninggalkan aku sendirian di rumah...kali ini aku hanya dapat peluk cium mama dan babah yang akan ku tinggalkan berdua di rumah..ouhh..aku tau..mereka bakal sunyi..raut wajah mama..kata2 babah..aku sedar..mereka juga punyai perasaan seperti aku sekarang..

kalau dahulu aku mengeluh kebosanan dan kesunyian dirumah tanpa usikan kakak dan belaian abang serta kasih sayang mama dan babah..kali ini aku mengeluh kerna bakal merindui saat2 manis maupun pahit bersama suatu ketika dahulu..

tapi semuanya lumrah kehidupan..asam garam dlm hidup..semua orang akan/telah/sedang mengalaminya..jika kita ingin menangkap bintang yang paling gemerlapan, pastinya memerlukan pengorbanan..esok..bakal merubah segalanya..

Ya Allah..KAU restuilah pemergianku ke sana demi menggenggam sebuah impian yang diharapkan membahagiakan keluargaku terutama ibu bapaku..

Ya Allah..KAU permudahkanlah jalanku menuju cita2 ku dan bukakanlah hatiku untuk meredhai segala cabaran mahupun onak duri yang bakal ku tempuhi di sana..

aminnnn....

2 comments:

  1. salam Adik Ain.
    wah dh nk g sekolah err universiti ek.
    smoge berjaye ye.
    org dh besar, xleh duduk mnje dgn mama babah lg.
    hehe.
    balik cuti jgn lupe update blog ..
    ni ade penunggu setia nih.
    ehe.

    ps : tgn akak bau udang! haha. xde keje saje nk sebut.

    ReplyDelete
  2. haha..kak arina..
    dun worry..laptop kat dpn mata je..
    slalu update insyaAllah..
    miss u so much

    ReplyDelete