mutiara kata

Sunday, June 21, 2009

selamat hari jadi, kawan!!

assalamualaikum..

tanggal 21 jun 1991..iaitu 18 tahun yang lepas..kawanku..nur syairah bt ismail..selamat dilahirkan..terima kasih pada ibu dan ayahnya atas kelahiran anaknya untuk bersahabat dgnku..

syair..terlalu banyak memori bersamanya..memori pahit yg terpaksa kami telan..namun, persahabatan kami masih utuh..aku mengenalinya sejak aku di tingkatan 2..walaupun tak sekelas..tapi aku selalu menjenguk kelasnya..di situ aku mula mengenalinya..tingkatan 3..aku mula sekelas dgnnya..tak banyak aku kenali dirinya waktu itu..mungkin masih belum matang untuk mengenali sebuah persahabatan..

aku lebih rapat hari demi hari..seringkali ke pasaraya billion bersama..haha..banyak juga rahsia kami kongsikan bersama..dan ada sesekali dia tidur di rumah aku..seronok..gembira..dgr omelan..dgr critenya..gelak dan ketawa bersama..beshnya..

syair yang aku kenali seorang yg periang..lebih matang dari kami..tapi masih kelihatan keanakannya kadangkala..pandai berkata-kata..pandai menasihati..pandai ilmu sastera nya..almaklumlah..anak cikgu bm..hahaha..

insiden yang tak pernah aku lupakan sepanjang hidupku bergelar sahabat dgnnya..insiden yang bisa menghancurkan nilai persahabatan..aku pasti syair juga ingat waktu itu..kami berantakn di dalam kelas..kelas yang sunyi hanya seketika..kemuadian riuh dgn pergaduhan aku dan dia..masa tu tak der sape yg boleh menengakan sesiapa..kerana di situ hanya aku dan dia..ohh..sungguh aku berasa bersalah yang amat..sampai sekarang..maafkan aku..kerana aku mengalirkan air matamu..

special for u, syair..
hidup ini bagai kapal layar..datangnya angin, belayarla kapal..tiada angin, perlahanlah kapal mengaharungi lautan..kenangan indah dgnmu takkan ku lupakan..aku tahu..luka hatimu dgn ape yg ku lakukan..seribu kali maaf pasti tak dapat menyembuhkan parut itu..namun..diharapkan segala yang pahit menguatkan lagi nilai persahabatan kita..

syair..ingin sekali aku memelukmu..menangis dibahumu..menyatakan aku sayang padamu..kawan..jgnlah lupakan aku..walaupun jarak memisahkan..hatiku sudah punya ruang untukmu..

syair..abadikan segalanya berkaitan aku..kamu..dan kawan2..biarlah hanya menjadi memori indah..

syair..always keep in touch..and remember me..as ur fren

No comments:

Post a Comment