mutiara kata

Wednesday, June 24, 2009

rabu yang moody

bismillahirrahmanirrahim..

aku nih orangnya periang..erkk..angkat bakul sendirik..haha..lantaklah..ni kan blog aku..tapi hari ni memang tak sempat nak senyum langsung..cehh..pagi2 lagi aku mula berpacking..last minute?? tu memang kegemaran aku..haha..

bila packing last minute ni, mula la macam2 yang tak complete..kelam kabut..huru hara..nak harapkan mama n babah tolong? diorang nak aku independant..nak tolong je memanjang, bila aku nak berdikari sendiri..huhu..

sewaktu dulu aku bagaikan anak yang amatlah cengeng..betull..aku dapat rasakannya jugak..tapi bila aku makin dewasa, aku belajar untuk berdikari..urus diri sendiri..kalo waktu kanak2, semua hal aku, pengasuh aku yang handle..tyme remaja pulak, mama selalu ada kat belakang aku untuk handle diri aku..tapi sekarang..duhhh..penat yang amat sieyhh..

sejujurnya..sepanjang bulan jun nih, bulan yang paling boros buat aku..tapi bagiku, boros untuk keperluan di sana nanti tak da salahnya kan? huhuhu...ohh..ni bukan apa yang aku nak story..tapi pasal shopping yang sememangnya aku seorang diri ke sana ke mari untuk bershopping..sekali-sekala mama atau babah yang temankan..tapi biasalah..mereka ke tempat mereka suka..aku tetap sendirian membeli barang sndiri..tak pe..fine..aku perlu kuat..aku perlu mandiri!!!

dari pagi hingga ke petang..mula dgn mengemas rumah..dan packing barang2..mungkin hari ni puasa dan aku tak bersahur semalam..dan tambah pulak dgn kepenatan yang maksimum, encik mah'mood' aku kena kidnap lagi..

bila barang masih tak complete di saat2 akhir, aku makin ribut..dan terpaksa lah mengajak babah ke pasaraya berdekatan malam ni..hanya setengah jam saja yang sempat gara2 kedai dah nak tutup..apalah sangat yang aku dapat dgn masa seciput tuh..dan aku memang rasa tak puas hati..barang pun tak habis dibeli..

nampaknya plan aku esok jadi berganda la pulak..perghhhh..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................toloonggggggggggggggggggg!!!!

penat + sedih + cuak..emosi aku teramatlah terganggu..ditambah pulak dgn kesengalan broadband yang memanaskan jantung, limpa dan segala organ2 dalaman aku..hadoiii..baru je sekejap tadi aku menghamburkan segala aneka perasaan aku..bercampur baur..dah macam nasi kerabu pulak..erkk..mengidam la pulak..

ouhh..esok ada special event sempena hari special..itu aku akan update esok ye?? and aku akan sediakan sumting special untuk semua..tungguuuuuu...hope esok encik mahmood akan dibebaskan setelah mendapat wang tebusan yang banyaaaaaaaaaakkkk...ok..sila jangan faham..aku sudah sengal..

p/s : esok nak puasa..tapi malas la pulok..haihhhhhhh..

2 comments: